GameMaker – Jak vytvořit vaši první hru – díl 2. nepřátelé, umělá inteligence

Zdravím všechny čtenáře, dnes je tady další díl „Jak vytvořit vaši první hru“ v GameMakeru, a podíváme se na umělou inteligenci.

enemik

15

– takhle by měla po dnešku vypadat vaše místnost.


 

Malé úpravy předchozího kódu

Jako první musíme trochu upravit objekt Hrac.

16

Ve step eventu, změníme kousek kódu na:

if keyboard_check(vk_up) {
vspeed=-15
}
else
{
gravity=0
vspeed=0
}

Poté nastavíme ikonku „If there is a collision at a position“ (nebo také Check Collision) na hodnoty „X: x, Y: y-10″. A přidáme ikonku „Set the vertical speed“ (Speed vertical) tu najdeme v záložce Move – nastavíme ji na 0.

17

Poté ještě upravíme eventy Left a Right jako na obrázku – přidáme kontrolu kolize ( „If there is a collision at a position“ (nebo také Check Collision)), kterou nastavíme na „X: x-5, Y:y-5″ pro event Left a  „X: x+5, Y:y-5″ pro event Right. Bude nám kontrolovat jestli není ve směru našeho pohybu nějaká zeď / země. Vytvoříme bloky jako na obrázku – do prvního přidáme ikonku „set the horizontal speed“ s hodnotou 0, v druhém bloku bude stejná ikonka s předchozí hodnotou, jaká tam byla z minule – ( -5 pro event left a 5 pro event right).

Vytvoření nepřátel

Abychom mohli vložit nepřítele, musíme vytvořit jeho sprite (obrázek), takže jej vytvořte a pojmenujte libovolně (např. „enemik“). Obrázek můžete stáhnout z článku (první obrázek v článku) a použít.

18

Poté vytvoříme objekt pojmenovaný „nepritel“ – zvolíme mu příslušný sprite a vytvoříme dva eventy – create a step.

Do eventu create vložíme ikonku Move Fixed (start moving in a direction) – zvýrazněna na obrázku, klikneme na šipku doleva a doprava a „speed“ zvolíme 2. Potvrdíme OK. To zajistí, že se nepřítel začne po startu pohybovat nalevo nebo napravo rychlostí dva.

V eventu step to bude složitější – bude sloužit k tomu, aby nám nepřítel neutekl, nebo nespadl. Opět podle obrázku vytvořte –

  • vložte ikonku Check Empty (if a position is collision free) – najdete ji v záložce control. Nastavte ji na „X:x+30 Y:y+15″. Potvrďte OK.
  • vytvořte bloky (opět v záložce kontrol) 
  • vložte mezi ně ikonku Reverse Horizontal (Reverse Horizontal direction) – obrací směr pohybu
  • vložte druhou ikonku Check Empty (if a position is collision free) – najdete ji v záložce control. Nastavte ji na „X:x-30 Y:y+15″. Potvrďte OK.
  • vytvořte bloky (opět v záložce kontrol) 
  • vložte mezi ně ikonku Reverse Horizontal (Reverse Horizontal direction)

Otevřete opět soubor Hrac. Vytvořte event „Collision“ s objektem „nepritel“ a vložte ikonku Restart the game.

Nyní zbývá jen nepřátele doplnit do vaší místnosti (room) a spustit hru. Kdyby jste měli dotazy, nebojte se zeptat.

Stáhnout projekt můžete zde:  Project1

 

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>